Weekend Londen

Een paar maanden geleden ben ik 40 geworden. En voor deze speciale leeftijd kreeg ik van Hella een speciaal kado: een weekendje Londen. En afgelopen weekend was het zover. Na lang zoeken op het internet hadden we een hotel gevonden recht tegenover Hyde Park (wat eigenlijk Kensington’s Garden bleek te zijn,maar dat terzijde).
’s Morgens om kwart over 6 zijn we naar het vliegveld gebracht vanwaar we een vlucht om half 11 hadden.  Met dat uur tijdverschil was het maar een half uurtje vliegen. Eenmaal geland op Heathrow gingen we op zoek naar die beroemde Londense metro. Maar eerst moesten we onze geleende Oyster-kaarten zien op te laden. Die oplaad automaten zijn niet echt je-van-het, maar uiteindelijk was het ons gelukt om op elk kaartje genoeg tegoed op te zetten voor het weekend.

We waren wat aan de vroege kant in het hotel, maar we konden inchecken. We hadden ons al voorbereid op een kleine kamer, maar toch was het ietwat een domper om te zien hoe klein zo’n Londense hotelkamer echt is. Maar goed, het bed lag prima en we zouden toch voornamelijk buiten zijn. Het ontbijt was overigens erg slecht en duur. Bij Ikea krijg je voor een euro-ontbijt meer te eten.

London2011-057

Na een flinke wandeling door het park zijn we de eerste avond naar Piccadilly Circus gereisd met de metro (wat en geweldig goed metro-systeem hebben ze daar toch) om daar het theater te vinden waar we de kaartjes haden gereserveerd voor de musical Grease. Want als je in Londen bent, moet je zeker een musical zien in zo’n oud, traditioneel theater.
Zaterdag stond in het teken van shoppen. Niet dat we echt veel gekocht hebben, maar een bezoek aan Harrods en aan de winkels in Oxfordstreet (’s werelds drukste winkelstraat) is al een belevenis op zich. Ook hebben we een bezoek gebracht aan het Natural History Museum. Een indrukwekkend gebouw vol met skeletten van dodo’s, dino’s en wat al niet meer.
Na aardig wat kilometers te hebben gelopen zijn we ’s avonds een restaurant ingedoken waar we heerlijk gegeten hebben. Eenmaal terug in het hotel ging het ons licht snel uit. Helemaal kapot en versleten waren we.

Zondag was de dag van de toeristische plekjes. Allereerst zijn we de London Eye ingegaan. We eerst 3 kwartier in de rij voor kaartjes. De rit in ’s werelds grootste reuzenrad duurde een klein half uur. Maar wat een fantastisch uitzicht !  De Tower Bridge mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Wat een indrukwekkend bouwwerk is dat. Ongelofelijk.

Maandagochtend ben ik zelf nog vroeg het park ingedoken om wat foto’s te maken en naar alle ochtendmensen te kijken die hun werkweek beginnen met hardlopen, fietsen of de hond uit laten. Daarna nog even snel een ontbijtje en toen weer op naar het vliegveld. Deze citytrip was een geweldige verjaardagscadeau en ik kan iedereen aanraden om een keer Londen te bezoeken. Het zal zeker niet de laatste keer voor ons zijn geweest. Voor herhaling vatbaar !

Natuurlijk hebben we onze fototoestelletjes meegesjouwd naar Londen. En een hele berg foto’s gemaakt. Dit zijn de foto’s die uiteindelijk de selectie hebben gehaald en een goed beeld geven van ons weekend in Londen.

Comments

comments

This Article Has 2 Comments
  1. Ron Cromberge

Leuke serie. Geeft inderdaad de trip goed weer.