Over gewicht enzo

22 september 2012. Na een teleurstellend avondje kleding shoppen ben ik toen sinds jaren weer eens op de weegschaal gaan staan. 115,5 kilo ! Ondanks dat ik wist dat ik wel wat aan de zware kant was, schrok ik me rot. Tot hier en niet verder dacht ik toen. Er moest echt iets gebeuren. Met een BMI van 31 ben je officieel obesitas. Op dat moment ging de knop op. Geen frisdrank, chips, snoep, patat, pizza, koek, gebak, snoep meer. En goed kijken wat er op een boterham komt te liggen. Hoe magerder hoe beter. Dagelijks was (en ben ik nog steeds) op internet aan het zoeken wat nu waar goed of slecht voor is. Op deze manier ben ik aan het afvallen geslagen. Volgens sommigen tot extreem aan toe, maar ik merkte dat elk onsje wat eraf ging ik me beter ging voelen. Ik ging mezelf steeds meer ontzeggen en bekeek elk label op de verpakking voordat het mijn winkelwagentje in ging. Ik hield exact bij wat ik at zodat ik precies wist hoeveel calorieen ik at per dag (gemiddeld 1200-1300, soms nog wat minder). Het is misschien niet de juiste manier van lijnen, maar niemand kan je vertellen wat nu de juiste manier is. Volgens mij is de juiste manier de manier die bij mijzelf werkt. Belangrijk is om nee te durven zeggen tegen de verleidingen van ‘slecht’ eten en drinken. En jezelf zielig durven vinden (soort van), doordat de mensen om je heen wel van alles naar binnen werken en jij niet.

In januari 2013 heb ik mezelf (met wat hulp) naar de sportschool gesleurd. En daar sport ik nu 2,3 keer in de week. En dat geeft me ook elke keer een goed en voldaan gevoel, ondanks dat het vaak niet gaat zoals ik zou willen, maar net zoals met het afvallen is het een kwestie van volhouden.

Ik stelde mezelf elke keer een doel qua gewicht en een uiteindelijk doel. Mijn uiteindelijke doel was 88 kilo. En die heb ik vandaag, 11 mei 2013, gehaald. In totaal ruim 27 kilo afgevallen.

Maar er is nog genoeg werk aan de winkel want er zitten nog steeds vetrandjes op plekken waar ik het niet wil hebben. en mijn lichaamsbouw mag wel wat gespierder. Maar belangrijkste en moeilijkste wordt het om het nu stabiel te blijven houden. Maar met de juiste voeding en training gaat mij dit ook lukken.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrShare on Google+Share on LinkedInShare on StumbleUponEmail this to someone

Comments

comments

This Article Has 1 Comment
  1. Nellie

    Wooowww my HERO!!!
    Ik vond je al stoer maar nu,….

Comments are now closed.